Book Reality in advertising

LU461882
Ukrainian
In stock
1  
139 UAH
126 UAH - 10%
Fifty years ago, the famous American advertiser Rosser Reeves (it was he who came up with the slogan for M Ms: “Melting in your mouth, not in your hands”) wrote the book Reality in Advertising, which literally blew up the market at that time.Reeves was one of the brightest students of the founder of advertising, the famous Claude Hopkins, and was an adherent of the "selling" style. He believed that advertising can have only one purpose - to increase sales. Neither loyalty, nor recognition, nor product promotion play a significant role when the goal is to involve as many people as possible in consumption!In his book, Reeves focused on the fact that the effectiveness of advertising (read: sales) is determined by the following factor: it must instantly capture the attention of a potential client with a single, but very strong offer that competitors cannot make. An offer that will encourage the recipient of the advertisement to perform the targeted action. This idea formed the concept that Reeves called the Unique Selling Proposition (USP).This book is a concise but powerful guide, a kind of "Rosetta Stone for the advertising business" - an indispensable tool for those who work in advertising. Today it is a reference book in many large corporations and leading business schools in the world.

The book’s text has been translated from the original language using an artificial intelligence system. In most cases, the translation is accurate and clear, but occasionally there may be incorrect phrasing or individual words left untranslated.
Name of the Author
Ривз Россер
Number of pages
480
Language
Ukrainian
Cover
Hard
Age
12
Release date
1961

Reviews

Grade 


09/19/2023

Справжній класик рекламного мистецтва!

Книга "Реальність у рекламі" Россера Ривза - це безсумнівний шедевр, який залишається актуальним навіть через півстоліття після свого виходу. Автор, будучи одним з найвпливовіших рекламістів свого часу, ділиться своїм унікальним підходом до створення реклами, яка дійсно продає. Його концепція Унікальної Торгової Пропозиції (УТП) стала основою для багатьох успішних рекламних кампаній, і ця книга надає читачеві чіткі та практичні інструменти для досягнення успіху в рекламному бізнесі. Ривз акцентує увагу на важливості миттєвого захоплення уваги потенційного клієнта, що є надзвичайно актуальним у сучасному світі, де інформація надходить до нас з усіх боків. Хоча деякі моменти перекладу можуть бути не зовсім точними, загальна суть та ідеї книги залишаються зрозумілими і надихаючими. Рекомендую цю книгу всім, хто працює в рекламі або просто цікавиться маркетингом!

Write your review

Book Reality in advertising

Fifty years ago, the famous American advertiser Rosser Reeves (it was he who came up with the slogan for M Ms: “Melting in the mouth, not in the hands”) wrote the book “Real ...

Write your review

More books by this author

More books on this topic