Book Reality in advertising
Fifty years ago, the famous American advertiser Rosser Reeves (it was he who came up with the slogan for M Ms: “Melting in your mouth, not in your hands”) wrote the book Reality in Advertising, which literally blew up the market at that time.Reeves was one of the brightest students of the founder of advertising, the famous Claude Hopkins, and was an adherent of the "selling" style. He believed that advertising can have only one purpose - to increase sales. Neither loyalty, nor recognition, nor product promotion play a significant role when the goal is to involve as many people as possible in consumption!In his book, Reeves focused on the fact that the effectiveness of advertising (read: sales) is determined by the following factor: it must instantly capture the attention of a potential client with a single, but very strong offer that competitors cannot make. An offer that will encourage the recipient of the advertisement to perform the targeted action. This idea formed the concept that Reeves called the Unique Selling Proposition (USP).This book is a concise but powerful guide, a kind of "Rosetta Stone for the advertising business" - an indispensable tool for those who work in advertising. Today it is a reference book in many large corporations and leading business schools in the world.
- Name of the Author
- Ривз Россер
- Number of pages
- 430
- Language
- Russian
- Cover
- Hard
- Age
- 12
- Release date
- 1961
Reviews
Не відповідає очікуванням
Книга "Реальність у рекламі" залишає бажати кращого. Хоча автор намагався донести до читача важливі принципи ефективної реклами, але спосіб подачі матеріалу може викликати невдоволення. Деякі концепції можуть бути важкими для сприйняття, а практичні приклади не завжди відповідають сучасним реаліям рекламного ринку. Я сподівався на більше конкретних порад та кейсів з реального життя. Тим не менше, книга може бути корисною для початківців у сфері реклами, які шукають загальне уявлення про основні принципи рекламного бізнесу.
More books on this topic
Book Long twentieth century. Money,...
55 UAH
50 UAH
Book Огилви about an advertisement
128 UAH
116 UAH
Book Dream interpretation. Sigmund...
44 UAH
40 UAH
Book Emotional blackmail. Susan...
44 UAH
40 UAH
Book Man that took a wife for a hat....
44 UAH
40 UAH
Book Games that is played by people....
44 UAH
40 UAH
Book New positive psychology: the...
29 UAH
27 UAH
Book Skills of people : How to defend...
44 UAH
40 UAH
Book lateral thinking. Textbook of...
44 UAH
40 UAH
Book Envy and gratitude. Melanie...
29 UAH
27 UAH
09/20/2022
Незамінний посібник для кожного рекламіста!
"Реальність у рекламі" - це книга, яка повинна бути у кожного, хто працює у сфері реклами. Автор, Россер Ривз, вдало поєднав теоретичні знання з практичними прикладами, що робить цю книгу дійсно цінним джерелом інформації. Він розкриває секрети успішної реклами, наголошуючи на важливості унікальної торгової пропозиції (УТП) і здатності реклами захоплювати увагу аудиторії. Читаючи цю книгу, ви отримаєте не лише теоретичні знання, а й практичні поради, які можна застосувати у своїй роботі. Рекомендую "Реальність у рекламі" як обов'язкову літературу для всіх, хто цікавиться рекламним бізнесом!