
Book Game programming patterns
The biggest challenge for a video game programmer is to finish the game. Cumbersome and confusing code often becomes an unsolvable problem that pulls the project to the bottom and demoralizes the entire team. Robert Nystrom, who has worked at Electronic Arts for eight years, knows this like no one else. Robert's book is based on his rich professional experience and contains proven tips and hacks to improve your code and optimize your game. Each chapter of the book is an independent idea that you can implement in your own code, and by combining these patterns and inventing something based on them, you will no doubt improve your skills and become closer to perfect code.
- Name of the Author
- Нистрем Роберт
- Language
- Russian
- Age
- 12
- Series
- World computer best seller. Геймдизайн
- Release date
- 2014
Reviews
Не відповідає очікуванням
Після прочитання книги "Патерни програмування ігор" мої очікування були трохи вищими. Хоча автор ділиться цікавими порадами та патернами для оптимізації коду та покращення гри, але чомусь мені здалося, що деякі матеріали були дещо застарілими або вже відомими мені. Книга, безумовно, містить корисну інформацію, але я сподівався на більше новаторства та оригінальних підходів до програмування ігор. Для початківців у галузі ця книга буде корисною, але досвідчені програмісти можуть виявити деякі матеріали занадто простими.
More books on this topic
Book JavaScript in examples and tasks
224 UAH
202 UAH
Book Unreal Engine VR for developers
140 UAH
126 UAH
Book Easy method to learn Python 3...
124 UAH
112 UAH
Book How to become a programmer from...
117 UAH
106 UAH
Book We study programming on the...
224 UAH
202 UAH
Book The entertaining programming is...
49 UAH
45 UAH
Book Programming of Si language. Bases
49 UAH
45 UAH
Book Arduino: Beginning of way
147 UAH
133 UAH
Book Unreal Engine 4 for a design and...
120 UAH
108 UAH
Book We program with children. Create...
135 UAH
122 UAH
09/01/2023
Неймовірно корисна книга для програмістів-геймдевелоперів!
"Патерни програмування ігор" - це справжній скарб для тих, хто працює у галузі розробки відеоігор. Автор, засновник книги, поділяється своїм величезним досвідом у галузі, розкриваючи перевірені поради та хаки щодо оптимізації коду та покращення гри. Кожна глава книги - це цінний патерн, який можна втілити у власній роботі та підвищити якість програмування. Читаючи цю книгу, ви отримаєте не лише теоретичні знання, а й практичні навички, які допоможуть вам стати справжнім професіоналом у галузі розробки ігор. Рекомендую цю книгу всім, хто прагне вдосконалити свої навички та створити ідеальний код!