
Book Renaissance humanists on the formation of personality (XIV–XVII centuries)
The book makes it possible to trace the formation and development of the views of Renaissance humanists on man and his education, to get an idea of how Renaissance thinkers assessed man, his position and purpose in the world, what ways they envisaged for his purposeful formation as a diversified and a morally responsible person. A number of documents are dedicated to teachers who were guided in their activities by humanistic ideas about man. The book is addressed to a wide range of readers.
- Name of the Author
- Collective of authors
Нина Ревякина Викторовна
Олег Кудрявцев Фёдорович - Language
- Russian
Reviews
More books on this topic
Book Symbolic images. Essays on...
231 UAH
208 UAH
Book How can a person live on planet...
151 UAH
136 UAH
Book The Girl Who Raced Fairyland All...
131 UAH
118 UAH
Book The Challenge of Things:...
176 UAH
159 UAH
Book Christian Ethics: A Very Short...
146 UAH
132 UAH
Book Political Philosophy: A Very...
121 UAH
109 UAH
Book Genesis of civil organization:...
196 UAH
177 UAH
Book The only one
25 UAH
23 UAH
Book Baroque as connection and rupture
151 UAH
136 UAH
Book The Kingdom of God is within us
76 UAH
69 UAH
08/29/2022
Важливий внесок у розуміння епохи Відродження
Книга "Гуманісти епохи Відродження про формування особистості (XIV–XVII ст.)" є справжнім відкриттям для всіх, хто цікавиться історією і філософією. Автор майстерно розкриває погляди гуманістів на людину, її роль у суспільстві та значення виховання, що є надзвичайно актуальним і в наш час. Читач має можливість зануритися в думки видатних мислителів, які заклали основи сучасного розуміння особистості та її розвитку. Документи, що стосуються педагогів, які керувалися гуманістичними принципами, додають глибини і практичного контексту до теоретичних міркувань. Книга написана доступною мовою, що робить її зрозумілою для широкого кола читачів, від студентів до професіоналів у сфері освіти. Рекомендую всім, хто хоче глибше зрозуміти, як формувалися сучасні погляди на особистість і виховання